Je hebt besloten je woning te verkopen. Maar hoe ga je het aanpakken?
Wat is de waarde van de woning en hoe is de vraag op dit moment in de markt? Is het verstandig om eerst te verkopen en dan kopen? Of andersom? Zoveel vragen en keuzes te maken. Niet iets waar je dagelijks mee bezig bent. Maar ik wel!
Met alle aandacht voor jou en jouw wensen sta ik je persoonlijk van begin tot eind bij. Ik zorg voor een mooie en onderscheidende presentatie, neem alles uit handen en regel wat geregeld moet worden.
Constant in samenspraak, maar zonder gedoe voor jou. Doordat ik geen emotionele binding met de woning heb, kan ik met een professionele blik handelen. Zo gaan we samen een succesvolle verkoop aan.

Hoe dit stap voor stap gaat?

1. Na al wat voorwerk gedaan te hebben, kom ik bij jou thuis langs. We bespreken al je wensen en vragen en lopen de woning door. Kun je wat tips gebruiken voor een optimale presentatie dan geef ik dat eerlijk aan. We gaan immers voor het beste resultaat. Ik leg mijn werkwijze en het verloop van het verkooptraject uit en vertel je wat jouw bijdrage daarin zal zijn.

Volgend op ons gesprek ga ik aan de slag met de offerte, zodat je die zo snel mogelijk kan ontvangen. Ik geef hierin aan wat de waarde en de verwachte opbrengst van je woning is. Daarbij kijk ik met een eerlijke blik naar de woning, de ligging en de vraag in de markt. Ik onderbouw welke vraagprijs ik adviseer en wat de verkoopkosten zullen zijn.

2. Je hebt besloten dat ik de juiste partner ben! Heel leuk! Onze samenwerking bevestigen we in een ‘opdracht tot dienstverlening’ en ik stuur je jouw stukje huiswerk: de vragenlijst en lijst van zaken. Ondertussen ga ik verder met het opvragen van alle gegevens bij het Kadaster en de Gemeente om het dossier voor de verkoop compleet te maken en we een zo duidelijk en betrouwbaar beeld aan de koper kunnen geven.

En dan is de fotograaf aan de beurt. Deze professionele woningfotograaf zal een afspraak met je maken om je woning niet alleen realistisch, maar vooral ook mooi te fotograferen. Die eerste indruk moet ook echt indruk maken en de sfeer van jouw huis goed weergeven. Dit in combinatie met een goede tekst, waarin we de bijzonderheden van jouw huis nog eens extra zullen benadrukken.
Als de presentatie compleet is, bepalen we samen wanneer we het op Funda plaatsen en op welke wijze en wanneer de bezichtigingen gaan plaatsvinden. Naast de plaatsing op Funda komt de woning ook op de website van Ellis Overbeek makelaar, in posts op Instagram en Facebook. Alles om een zo groot mogelijk bereik te krijgen en jouw woning onder de aandacht te brengen. 

3. Voor de bezichtigingen neem ik de tijd, zodat potentiële kopers een goed beeld kunnen krijgen van de woning en zich welkom voelen. Voor hen is een aankoop immers ook geen dagelijkse bezigheid. 
Na elke bezichtiging laat ik je meteen even horen hoe het is verlopen.

4. Er komt een bod. Ook hierbij hou ik je constant op de hoogte. Ik adviseer je in de onderhandeling waarbij integriteit, eerlijkheid en duidelijkheid voorop staan. En al willen we een goed gevoel voor beide partijen, een zo goed mogelijk resultaat voor jou is mijn doel.

5. Er is een overeenkomst! Snel aan de slag om de koopakte op te stellen en na goedkeuring van beide partijen deze te laten tekenen. Na de 3 dagen bedenktijd is het nog wachten op het verlopen van de bij de overeenkomst geaccepteerde ontbindende voorwaarden, zoals de financiering of bouwkundige keuring. Zodra deze termijnen zijn verstreken, kunnen we echt zeggen: de woning is verkocht!

6. Zodra de notaris de koopakte heeft ontvangen, wordt het tijdstip van de overdracht door hen ingepland. Als na alle drukte van inpakken en verhuizen de dag van de overdracht is aangebroken en je bij de notaris gaat tekenen, inspecteren we gezamenlijk met de kopers de woning nog een keer. We checken of alles is zoals afgesproken en noteren de meterstanden. Daarna gaan we naar de notaris voor de echte laatste stap. En dan zit mijn werk erop. Maar mocht je me nog nodig hebben dan kun je altijd bellen.

Contact